fredag 1 juli 2011

Dag 5 - Truckkort och sopfixering

Oh yeah! Har numera truckkort. Ingen övertid idag, och dessutom fredag, vilket ledde till att hela lagret fick lite banana feeling. Bra musik på hög volym från en av gruppchefernas truckar och allmänt lyckorus bland stallagen. Direkt efter jobbet begav det sig mot Anneberg där pappas födelsedag firades med frukt, glass, kaffe och whisky, så jag kanske får rätta till lite språkfel här imorgon. :)

Hur som helst, Tidningen har varit ovanligt... tidningsmässig idag, så jag har inte så mycket att säga, men...


...spåren av midsommarfirandet i Stensjön har snabbt åtgärdats, och utvecklingen har självklart meddelats till tidningen. Att det dessutom kunde lösas utan rättsliga insatser får man verkligen se som något positivt.

Som 25-åring kunde jag verkligen associera till denna misshandelsnotis. Om ett gäng okända vildar försökte lägga beslag på mitt främsta transportmedel skulle inte jag heller ge mig i första taget.


Händelsen i Stensjön har för övrigt lämnat djupt traumatiska spår, och allt som kan kopplas dit får därför utrymme i tidningen. Lokala aktuella problem som att tunga sopsäckar är jobbiga att slänga tas självklart upp, och för att ytterligare underbygga nyhetsvärdet i sopfrågan...

...tar man även in statusen på avfallshantering på nationell nivå. Om miljöminister Carlgren vill göra det enklare för alla inblandade kan han ju med fördel vända sig till de boende i Stensjön som nu sitter på en imponerande expertis inom området.








Avslutningsvis måste jag erkänna att jag måste missat något i gårdagens tidning. En rättelse av den här kalibern kan bara betyda att artikeln var fantastisk.









Imorgon blir veckans sista tidningsanalys, stay tuned!

1 kommentar:

  1. Stensjön.. dom kanske inte är vana vid sopor som inte går att slänga på gödselstacken?

    SvaraRadera