torsdag 14 juli 2011

Dag 18 - Det är väl klart att Bodafors får vara med!

I dag kom regnet till Nässjö, och det blev genast lite svalare. Som tur är har jag ju alltid Tidningen att värma mig med!

Det här måste ha varit en helt fantastisk kväll. Lite som en Stockarydsversion av "Har du hört den förut", där barmiljön bytts ut mot ett partytält och de roliga historierna bytts ut mot nostalgiska historier om Stockaryds station och järnväg. "Jag minns så väl ..." eller "Jag vet inte om jag berättat om det innan, men ..." var säkert ofta förekommande fraser.
I Hult har arga röster höjts, främst från en person, rörande att det av turister välbesökta torget i Hult är vanskött. Torget, som är den naturliga mötesplatsen mitt emot Affären, har utsmyckats med en stor blomkruka, men ogräset mellan stenplattorna och de smutsiga lampkupolerna är kvar. I bildens bakgrund syns också Hult Centrum.
Stölder av mobiltelefoner är brott som ofta omskrivs i Tidningen. Bodaforsborna får också vara med, men här rör det sig om en bärbar telefon. Ett byte som tjuven säkerligen är nöjd med.
Elaka tungor anklagar ibland Tidningen för att inte ha särskilt mycket information att komma med. Det här är kritik redaktionen helt klart tagit till sig i den här notisen.
BESVIKEN BESÖKARE lyfter under dagens ris ett argt hyttande finger åt alla respektlösa vandaler som förstörde den goda stämningen på Rallingsås konferens under en kristen tillställning genom att -hör och häpna - applådera åt pausmusikerna! Var vettig individ förstår ju att applåder bara förstör stämningen, glädjen och allvaret.
I Handskeryd varnar man nu för att någon smugit in i någon annans trädgård och tagit en krukväxt.
 Anders Peter hade kanske föredragit Anders Peters gata, eller AP's gata. Nu verkar man dock bestämt sig för Ap-Anderssons gata.
... kranbil alltså? Ja men DÅ så!











...och ett särskilt tack till Redaktionen som gjort den här dagens ovanligt långa inlägg möjligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar