måndag 11 juli 2011

Dag 15 - Sean Banan säger "Roumpaaah!"

God kväll/morgon! Jobbet går som på räls, och jag börjar få kraft över på kvällarna till programmering. Därför dröjde dagens inlägg ovanligt länge, då jag helt enkelt glömde bort tiden. Helgen var ju som sagt en besvikelse (inte helgen som sådan, jag hade väldigt trevligt, men det blev ju inget reportage), men jag hoppas jag kan kompensera för det nästa söndag. Idag när jag slog upp tidningen vid frukostbordet möttes jag av...

...en dagens ros som genast gav mig lite magstarka bilder. En yr men tacksam kvinna med en kamera i rumpan hör inte till de första saker jag vill visualisera vid arla morgonstund.
Fast heter det verkligen zigenare? Dessutom har de fått med i notisen att hon var på genomresa. Här tycker jag allt att Tidningen visar lite rasistiska tendenser.
Varje dag bjuder Tidningen på några upplyftande ord från bibeln under rubriken "Ord för dagen". Idag är det ett varningens finger, följt av tröstande försäkran om frikännande. Dock känns den senare som en sent påkommen rättelse.
I ljuset av dagens händelser, då Onoff meddelat konkurs, känns det som att OFTA KUND, Nässjö sparkar på någon som redan ligger. Taskigt, OFTA KUND.









Morsning korsning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar