söndag 10 juli 2011

Dag 14 - Ibland blir det inte som man tänkt sig

Här hade du, om allt gått som det var tänkt, kunnat läsa om den här helgens projekt: En väl dokumenterad pubrunda, där jag skulle ha täckt in hela Nässjös krogutbud. Nu blev det dessvärre ingen pubrunda, då Hotell Högland, den enda öppna krogen, tog 80 spänn i inträde och ingen ville gå dit med mig. Det kanske blir av nästa helg, men jag lovar inget.

Istället spelade jag brännboll, besökte en barndomsvän i dennes nyinköpta (helt underbara) hus, åt grillat, och hängde slutligen med en annan kompis från förr hem för allmänt umgänge och inmundigande av väl kylda drycker. Sammanfattningsvis en mycket trevlig kväll.

Imorgon kommer Tidningen igen. Undrar vad redaktionen hittat då?

1 kommentar:

  1. Jag tycker du borde skriva en arg insändare till tidningen om att det bara var hotellet som hade öppet, att dom tog en så orimligt hög entréavgigt samt, sist men inte minst, att ingen ville gå dit med dig.

    Det här är tamefan en skam för hela det småländska höglandet!

    SvaraRadera