måndag 4 juli 2011

Dag 8 - Landsbygdens dag

Nu är jag inne på min andra vecka i Nässjö, och än så länge är allt frid och fröjd. Igår tog sig bloggen faktiskt upp som  bubblare på bloglovin.com, och innan kvällen blev till natt fanns den även på förstasidan under fliken humor.
Jag uppskattar verkligen era kommentarer, de gör arbetet med bloggen väldigt roligt. Helgen i sig tillbringade jag ju som ni såg delvis på cykelsadeln, och många har undrat var allt folk är. Som er lokale korrespondent har jag självklart svaret:

Anders Larsson underhöll på Landsbygdens dag i Stensjön. Släpet som agerar scen för Anders och hans workstation är lånat av Nässjö Affärsverk.

Även i Hjälmseryd var det fart och fläkt då  lanthandelns dag firades, och intresset för banjo- och dragspelsackompanjerad fika var stort. Hur stora de rekordartade mängderna var förtäljer inte historien, men en stor del av de 1333 invånarna [wikipedia] var säkert närvarande där i Lars-Erics och Fridas trädgård.

Det störta dragplåstret bort från Nässjö denna helg tros dock vara den pampiga rondellinvigningen i Tullerum, där Ydres första rondell nu står färdig. Björn Eriksson fick äran att både klippa det blågula bandet och åka premiärvarvet i grusrondellen på en välputsad traktor. Gruset levererades av bröderna Fridlund, och bakom initiativet står Tullerums potatisodlarförening.





Jag har börjat fundera på  vad nästa helgprojekt kan tänkas bli, men som "vanligt" är det hemligt tills på söndag :)

1 kommentar:

  1. haha grusrondell! Du har verkligen fått till spännande "etiketter" till ditt blogginlägg. Man förstår vilken bygd du skriver om iaf :)

    SvaraRadera