onsdag 13 juli 2011

Dag 17 - Kommunikationsproblem på höglandet

I många bloggar präglas innehållet av händelser i bloggarens liv. Då det inte händer nåt direkt intressant i mitt liv nu, har jag valt att inte skriva alls om det, eller begränsa det till en mening eller två. Inte, som vissa, som drar ut varje liten händelse till något oerhört ointressant. Nu till något helt orelaterat: Tidningen!

Jag tror inte facebookrelationen mellan frisör och kund kommer fungera särskilt smidigt efter det här.
Hör upp! Det går numera att nå Fritz och Siv på deras hemtelefon igen! Jag misstänker att artikeln riktar sig till paret Petersens vänner, som under en månads tid tvingats ringa parets respektive mobiltelefoner. Åter igen fascineras jag av Högländarnas redovisningslusta. Dock förstår jag Fritz glädje, själv skulle jag bryta ihop långt innan Telias ordinarie tre dagar.
Som tur är känner vi ju alla till Sune Wahlén och hur han föredrar att underhålla, så vi behöver inte fundera på vad han kommer bjuda på. Påminnelsen att det är den sjunde våffelonsdagen i ordningen tackar vi dock för.

Solveig och Gerhard behöver ju inte ens presenteras med efternamn, de är ju, trots allt, Solveig och Gerhard. Men att smyga in en andakt bara så där på en torsdag? Lurigt, må jag säga.

Sen en tråkig nyhet: Det blev inget alkoholtillstånd till den entreprenör och visionär som hoppats på att få ut Nässjöborna ur sina stugor till någon av sina nya krogar/restauranger i stan. Individ- och familjeomsorgsnämnden i Nässjö har säkert goda skäl till att inte bevilja något utskänkningstillstånd, men det gör att Nässjö kommer förbli en one-horse-town ett bra tag framöver. Att Hotellet därmed fortsätter inneha mer eller mindre monopol på alla som vill gå ut för att ta sig en öl i glada vänners lag (om man inte vill gå till en restaurang) kan knappast föra något gott med sig i det långa loppet.

Däremot ser jag fram emot den insändarstorm som med största sannolikhet kommer fylla tidningen i veckor framöver!

1 kommentar:

  1. Hoppas varje dag på någon sorts respons på din blogg från tidningen. Det måste ju ändå vara mer relevant att skriva om än Solveig och Gerhard (no offence, Aneby)

    SvaraRadera