tisdag 12 juli 2011

Dag 16 - horhjullastare, gudstjänster och vackra flickor

Tisdag. Antalet sidvisningar passerade just 3600. Känns mäktigt. Det börjar bli svårt att hitta bloggvärdiga saker i Tidningen, och jag är osäker på om det beror på A) att Tidningen helt enkelt inte innehåller sånt material längre B) jag har klimatiserat mig till att se bortom Tidningens och höglandets skavanker eller, mest troligt C) jag börjar bli kräsen.

Likt många andra tidningar har Tidningen en sommarföljetong där en hel bok trycks, uppdelat på några kapitel per dag. Tidningen har valt "Livet Deluxe" av Jens Lapidus, och till vänster ser ni ett utdrag.

I Nässjö finns inga religiösa stridigheter; tvärt om delar man broderligt på kyrkobesökarna under sommaren! Jag bara funderar på om de många meningsskiljaktigheterna som fått kyrkorna att gå skilda vägar sätter käppar i hjulen under författandet av predikningarna, eller om det snarare ger möjlighet till spexiga pikningar?


Slutligen kommer här det längsta sammanhängande tidningsutklippet hittills i form av en insändare från ingen mindre än kommunalrådet Christer Wiström som menar att.. Ja, vad menar han? Att folk borde stå och vänta på bussar som inte kommer, så att de, när de väl kommer, kommer med de vackra flickor som lämnade bygden på 1880-talet? Dagens tips, Christer: De är nog inte purfräscha längre.

...och WHOSH in i ugnen! Ses imorgon!

1 kommentar:

  1. Tack för en fantastiskt rolig blogg. Min kusin visade mej denna igår och jag bara dog! Nu kommer jag att läsa SmT med helt andra ögon.

    SvaraRadera