tisdag 5 juli 2011

Dag 9 - Jag bryr mig om det på mitt eget sätt.

Idag försov jag mig en timme, vaknade en kvart innan jag skulle vara på jobbet som ligger på andra sidan stan, så med två skivor bröd i munnen gav jag mig iväg på cykeln. Eftersom det ändå tar en stund att cykla genom hela Nässjö kom jag fem minuter för sent. Då hann jag dessutom tappa min matlåda på vägen med följden att de makaroner och korvar jag tänkt äta till lunch tillföll fåglarna, men vem vet, jag kanske hamnar i tidningen under dagens ris för det. På tal om tidningen:


Gunnar Hellström, Aneby bryr sig om Almedalsveckan på sitt eget sätt. Jag hoppas han står på tidningens speed-dial för kommande 'dagens fråga'. Om inte är det bara att klippa in samma svar på precis vilken fråga som helst.
I Eksjö lade en man sin plånbok på taket av sin bil, körde iväg, såg hur plånboken flög av taket och snabbt blev stulen, åkte hem, svor en stund och ringde sedan tidningen och berättade om hur dum han varit då han lagt sin plånbok på taket av sin bil och sedan kört iväg.
Vi kan också läsa om en lyckad våffelkväll i Komstad för familjen Hultqvist. De rätta svaren till tipspromenaden fyller sin plats väl, men var är frågorna?
Ni kanske känner Aina och Bengt i Haga? De hade hur som helst besök av 75 pensionärer som trivdes och drack kaffe i deras trädgård. Begreppet trivselkväll känns verkligen trivsamt, må jag säga. Tryggt, ombonat, och ett kaffe som är så där alldeles lagom blaskigt på fatet.
Slutligen vill jag varna känsliga läsare av Tidningen, de har nämligen börjat experimentera med subliminal marknadsföring, utöver de tidigare nämna reklamerna för Tidningen i Tidningen. (Det som skymtar till vänster är  namnlistan på alla som ska börja på Eksjö gymnasium och Nifsarpsskolan i höst)







Imorgon tror jag att tidningen kommer handla om djur på nåt sätt, men det är bara en vild och inte på något sätt underbyggd gissning. Hejdå!

2 kommentarer:

  1. Ja just det, gymnasielistan! De har ALLDELES för lite att skriva om.

    SvaraRadera
  2. Läskig annons!

    Snart är vi här: http://musicians4freedom.com/wp-content/uploads/2011/02/consume.jpg

    http://www.imdb.com/title/tt0096256/

    SvaraRadera