fredag 15 juli 2011

Dag 19 - Där ser man!

Idag tänkte jag slå till: nu skulle jag verkligen lyckas få till det där besöket på Hotell Högland. Tänkte jag skulle gå på afterwork med min syster i nattlivets epicentrum. Vi kom till foaljen, där receptionisten svarade att afterworken inte var eftersom det var sommarstängt. Däremot är det happy hour 18-20 och sommardiscot har öppet 22-02. 18 år och 80 kr. Vi gick hem och åt pizza. Mätt och belåten har jag precis läst Tidningen:

I Nässjö måste det vara helt fantastiskt stimulerande att jobba som polis. Vad blir det härnäst? Rättegång kring vem som har rätt till sista fläskkotletten?
Ett grattis till Max, som fått två verkligt fina fiskar på kroken, och tack till Max mamma Maria som genom sitt besök hos tidningen låtit hela bygden ta del av glädjen!
Förstasidan på dagens tidning var dock ovanligt vacker, och därför vill jag ta tillfället i akt och välkomna Tidningen som nya läsare! Här vill jag bara flika in en liten korrektur, då jag faktiskt inte är i Göteborg den månad jag är i Nässjö.
I den följande halvsidesartikeln gör Jan-Olov Persson en fantastiskt pricksäker analys av mig utifrån profilbilden till höger här i bloggen: Ja, jag tycker om goda öler, dock föredrar jag belgiska trappister framför pilsner, men de härdande skogspromenaderna är ändå förekommande, då främst i Delsjöområdet i Göteborg. Tvingas jag välja, föredrar jag dock det tidigare.
Jan-Olov Persson, som utifrån den frimärksstora och hårt beskurna bilden i anslutning till artikeln kan antas vara runt 50 år föredrar nog härdande skogspromenader med en strävhårig tax eller två framför pilsnern. Att sedan mysa ner i en väl insutten läsfåtölj och där smutta på en kupa cognac blickandes ut över ägorna, det är det som gör livet. Jan-Olov är nog även en fantastisk historieberättare, denne ordens mästare. Jag är glad att Tidningen känner sig hedrade av min blogg, jag försöker, trots allt, göra det här med glimten i ögat. Jag har gått och myst hela dagen över denna överraskande publicitet, även om det, med den rådande nyhetstorkan, känts som en tidsfråga innan de skulle hitta mig. (Var det ni som googlade på "Idag har jag ätit totalt fem äggmackor" för att komma hit? Det har verkligen förbryllat mig.)

Avslutningsvis: Är det bra jag som tycker att UP:s Bil- & Motorservice AB borde arrangerat U-nyckeln och däcket på ett sätt som inte påminner om en manslem?






//"Blogg-Roine"

8 kommentarer:

  1. Haha, grattis till uppmärksamheten!

    SvaraRadera
  2. Ja, jag har träffat Max också!

    SvaraRadera
  3. Det krävs Roine-fantasi för att se det som en manslem...

    SvaraRadera
  4. Go Roine, nu är du bloggkändis! (om än bara nässjö :) )

    SvaraRadera
  5. Fantastiskt! :)
    Vi läser även friskt från Lund!
    /Legenden

    SvaraRadera
  6. Du missade notisen om skolgrabben, som sommarjobbar som jordgubbsförsäljare. Reportern frågar: "Hur ser en vanlig dag ut"
    Grabben svarar: "Jag står här och säljer jordgubbar". Den tycker jag var rolig. A.

    SvaraRadera
  7. Så du skriver om att tidningen skriver om att du skriver om vad tidningen skriver om vad som händer i Nässjö? Nice!

    SvaraRadera
  8. Det är stort att du som Nässjös förlorade son återvänder och stiger ur askan likt fenixgallerian för att omfamna staden med all din kärlek och ömhet. En frälsare med näsring. Haleluja!

    SvaraRadera