tisdag 28 juni 2011

Dag 2 - Åsikter och helgnöjen

Idag har det varit mycket jobb, har slitit med trucken från 0700 - 1800. Inledde dagen med att glädjas åt alla kommentarer jag fått på bloggen, kul att se att den uppskattas! Fortsatte sedan morgonen med att åter igen sätta tänderna i dagens tidning. Mitt morgonsinne är inte det skarpaste, och därför krävdes ännu en genomläsning nu när jag kom hem. Här är hur som helst dagens fynd:


 Insändare till tidningen tillhandahåller ett fönster in i Nässjöbornas  liv och leverne. Signaturen TIDNINGSLÄSARE kommer med en överraskande insiktsfull kommentar till de många andra insändare som berör bygdens stökiga ungdomar, och menar att de flesta ungdomar troligen inte läser tidningen. Signaturen ARG PERSON, Nässjö undrar sedan om det verkligen var nödvändigt av brandkåren att föra sådant liv förra onsdagen? Både blåljus och siren klockan elva (11.00, inte 23.00). Så bråttom kan det väl ändå inte vara?






 I Forserum  låter man inte helgen passera omärkt. Nej, här åks det stulen rullstol och leks polis. Vad gäller rullstolen drar man från det faktum att ungdomar åkt rullstol och sedan slängt denne slutsatsen att rullstolen måste tillhört någon rullstolsburen människa. Vem denna mystiska människa är är mindre klart. Att rullstolen kan tillhört ungdomarna, stulits på en vårdcentral etc är uteslutet.
 I Sävsjö har man äntligen fått bygglov för att bygga ett förråd.
... den återkommande torsdagsbridgens resultat 













Sist men inte minst: En av tidningarnas krönikörer, Stigbjörn Bergensten roar åter igen läsarna med en av sina fyndiga texter. Jag vill inte återge hela krönikan, utan sammanfattar den:
Stigbjörns fru: Jag drar på spa. Vattna i trädgården när jag är borta.
Stigbjörn: Va? har vi en trädgård? Hur gör man? Jag gillar Jazz.
Stigbjörns fru: Ta bara hand om blommorna, ok. Den här vill ha lite mer vatten. Dammsug också är du snäll.
Stigbjörn: Jazz, jazz jazz. Va? Haha, tokiga kvinna. Varför ska jag som är man ta hand om blommor och dammsuga? Tokigt.

3 kommentarer:

  1. Bridgeresultat utan bilder? Fy, så opersonligt och storstadsefterhärmande!
    Här i BLT visar de minsann de vinnande händerna. Varje vecka.

    SvaraRadera
  2. Känner faktiskt en i bridgeresultatlistan. Vad säger det om mej?

    SvaraRadera
  3. Thomas: Är det bilder på de vinnande händerna, eller på vinnarnas händer, så att säga? :P

    Svärmor: Då känner du ju en kändis, så du måste ju börja mingla på kändisfester och grejer nu ju :)

    SvaraRadera